Whatsapp Hattımız
  • AdresKüçükbakkalköy Mah. Küçüksetli Sk. No:5-9 Denge Panorama Kat:10 D:42 Ataşehir/İstanbul
  • Telefon Numarası0(216) 469 98 47
  • Mobil Numarası+90 507 116 40 49
  • E-Posta Adresi info@dachukuk.com

Miras Hukuku

Faaliyetler

• Miras Hukuku
  • Miras hukuku, kişinin ölümü halinde malvarlığının devri ve mirasçıların haklarının belirlenmesi ile ilgilenen bir hukuk dalıdır. Bu hukuki disiplin, kişilerin ölümü sonrasında malvarlıklarının nasıl dağıtılacağını, mirasçıların kimler olduğunu, mirasın paylaşımını ve bu süreçteki yasal düzenlemeleri ele almaktadır.

Miras hukuku, ölen kişinin var ise vasiyeti doğrultusunda veya yasal düzenlemelere uygun olarak malvarlığının mirasçılarına intikal etmesini amaçlar. Bu, mirasçıların haklarını korurken aynı zamanda ölen kişinin son isteğini yerine getirmeyi hedefler. Miras hukuku, kişilerin ölümü sırasında bıraktıkları malvarlığının nasıl dağıtılacağına ilişkin yasal bir çerçeve sunar ve bu süreci düzenler.

Miras hukuku, mirasın paylaşılmasıyla ilgili uyuşmazlıklara çözüm getirmeyi amaçlar. Bu bağlamda, mirasçılar arasında malvarlığına ilişkin  uyuşmazlıklarının çözülmesi için mahkemeye başvurulabilir ve hukuki süreçler yoluyla mirasın paylaşımı sağlanır.

DAC Hukuk & Danışmanlık olarak alanında uzman avukatlarımız ile miras hukukunun her alanında müvekkillerimize itina ve titizlikle hizmet sağlamaktayız. Miras hukuku ve miras davaları büromuzun uzmanlık alanları arasındadır. Alanında tecrübe sahibi olan avukatlarımız sürecin her adımını büyük bir titizlikle takip etmekte ve müvekkillerini temsil etmektedir. Büromuz, müvekkillerinin mahremiyetine gereken özen ve hassasiyetle çalışmaktadır.

Bu alanda sunmuş olduğumuz hizmetlerimize örnek olarak;

•  Mirastan mal kaçırma (muris muvazaası) davası
    •  Mirasın intikali
    •  Mirasçılık Belgesi (Veraset İlamı) alınması
    •  Vasiyetname ve mirasçı tayini sözleşmesi düzenleme
    •  Ölünceye kadar bakma sözleşmesi düzenleme
    •  Terekeyle ilgili her türlü tespit, defter tanzimi ve taksim davaları
    •  Mirastan tenkis davası
    •  Mirasta mal paylaşımı ve saklı payın korunması davası
    •  Miras bırakılan mallarda ortaklığın giderilmesi davası
    •  Muvazaalı (danışıklı) miras hukuku işlemlerine karşı iptal davaları
    •  Mirasçıların miras talebine veya reddine (redd-i miras) ilişkin her türlü dava

Ofisimizi ziyaret ederek büromuza danışabilirsiniz. Ayrıca iletişim bölümündeki E-mail adresimiz veya WhatsApp numaramız üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Miras Hukuku